Свіжі новини:

Чи мають право податківці фіксувати хід перевірок на фото/відео/аудіо?

ДПС інформує щодо юридичних підстав фіксації проведення перевірки на фото, аудіо та відео.

Законодавчі підстави податкової для використання засобів фіксації фото-, відео- та аудіо- під час перевірки

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, а також посадовці таких органів можуть діяти виключно в межах установлених Конституцією та чинним законодавством України повноважень.

Податковий Кодекс України регулює питання, що з’являються у податковій сфері. Серед іншого, Податковий Кодекс встановлює:

  • повний перелік податків та зборів;
  • порядок їх адміністрування;
  • платників податків та зборів, їх права та обов’язки;
  • компетенцію органів контролю;
  • повноваження та обов’язки посадових осіб органів контролю під час адміністрування податків та зборів;
  • відповідальність за порушення податкового законодавства.

Право органів контролю на застосування при проведенні перевірки фотозйомку та відеофіксацію, передбачене у підпункті 20.1.17 Податкового кодексу України.

Зокрема, вказано, що контролюючі органи, перелічені у пункті 41.1.1 ПКУ, за потреби можуть:

  • залучати необхідних фахівців, експертів та перекладачів;
  • застосовувати під час виконання податковим керуючим повноважень, передбачених Податковим Кодексом, фото фіксації та відеозапису.

Окрім цього, органи державного нагляду та суб’єкти господарювання відповідно до законодавства можуть проводити фото, аудіо та відео фіксацію за допомогою відповідної техніки, при проведенні планового чи позапланового заходу державного нагляду чи контролю. Також передбачене право фіксувати не весь процес перевірки, а лише його окремі дії, якщо така фото-, аудіо- та відеофіксація не перешкоджає проведення перевірки. Наведене положення передбачене частиною восьмою статті 4 Закону України від 05.04.2007 р. № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» .

Варто зауважити, що пункт 5.2 Податкового Кодексу передбачає пріоритет ПКУ над іншими актами для цілей оподаткування. Це означає, що у випадку, коли положення інших актів суперечать положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування потрібно використовувати поняття, терміни, правила та положення, наведені Податковим Кодексом.

Читайте також:  Сердюк, Веремчук, Мишалов, Соседки, почему преступный Конкорд банк, "Пэй Плейс Украина", ФК "АП.МИ ФІНАНС" (Каскад) не лишили лицензии?

Також потрібно зазначити, що незважаючи на наведений пункт, стаття 307 Цивільного Кодексу України передбачає зйомку фізичної особи на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку виключно за її згоди. Згода фізичної особи на знімання її на фото-, кіно-, теле- чи відео техніку вважається наданою автоматично у випадках, коли зйомка відбувається відкрито на вулиці, на зборах, конференціях, мітингах та інших заходах публічного характеру.

Водночас, згідно вимог Закону № 877, заходи контролю повинні відбуватися у передбаченому зазначеним Законом порядку з урахуванням особливостей, встановлених законодавством у відповідних сферах та міжнародними договорами. При проведенні заходів контролю необхідно забезпечити дотримання перевіряльниками вимог окремих статей Закону №877, зокрема частину 8 статті 4 Закону.

Чи може аудіо, фото, та відео фіксація бути використана у суді як доказ?

Податківці інформують, що питання належності та допустимості доказів у вигляді фото, аудіо та відео-засобів в межах процедур адміністративного судочинства не відноситься до компетенції Державної податкової служби.

Додайте свій відгук

%d блогерам подобається це: