Свіжі новини:

В Асоціації міст України розповіли, чому не можна приймати закон про столицю

Директор Асоціації міст України Олександр Слобожан в ефірі Апостроф News висловив своє ставлення до законопроекту про столицю і розповів про можливі ризики.

З самого початку, коли було подано чотири законопроекти про столицю, Асоціація міст України, яка представляє інтереси 911 муніципалітетів, написала лист, в якому ми відзначили, що не підтримуємо жоден законопроект, незалежно від того, представлений він «Європейської солідарністю», «Голосом »або двома групами« Слуги народу ». Ми вважаємо, що концептуально неправильно на сьогоднішній день приймати законопроект про столицю, який встановлює нові правові норми, що відрізняються від всієї України.

Не може один місто жити в іншій правовій системі, ніж інші органи місцевого самоврядування.

Так, насправді була проведена величезна робота з доопрацювання законопроекту про столицю, було кілька варіантів. Але офіційно на сайті Верховної Ради 16 вересня, через кілька місяців після проведення комітету, ми побачили остаточну таблицю.

Наші зауваження, адресовані голові комітету, були дуже чіткими. Є окремі норми, які виходять за межі правової системи України. Вони, можливо, і хороші, але суперечать Конституції. Якщо допустити цей нігілізм, то тоді зруйнується вся система місцевого самоврядування.

Наступний момент – прийняття такого проекту під час виборчих перегонів суттєво звужує права тих, хто вже зареєструвався кандидатом. Там є 24-я стаття, що містить певні обмеження в представницькому напрямку.

Взагалі концептуально ми дотримувалися того, що треба встановити особливості для столиці в фінансових і господарських питаннях. Там є багато прописаних норм, які можуть стати модельними для України, але в цих умовах законопроект більше нашкодить місцевому самоврядуванню. Тому ми написали, що конкретно необхідно доопрацювати: там кілька позицій. На трьох сторінках викладені наші зауваження. У первинному варіанті наші зауваження були викладені більш ніж на десяти сторінках.

Читайте також:  Сучасні люстри для кухні: дизайн, технології, критерії вибору

Наші колеги з Ради Європи, я маю на увазі міжнародних партнерів України, запропонували провести консультацію в так званому Страсбурзькому форматі. Можна по-різному оцінювати, хто ініціював цей формат, хто підтримав, хто не підтримав. Наскільки нам відомо, комітет повторно запросив висновки на доопрацьований текст. Ми дуже здивувалися, коли побачили це на порядку денному. Адже питання стоїть не в хороших ідеях, а в техніці законотворчості.

Законопроект про столицю – похідний від Конституції, від базового закону про місцеве самоврядування і від законів про місцеві державні адміністрації. Уявіть собі ситуацію, що 30 вересня на профільному комітеті Мінрегіону буде робити презентацію нових законопроектів про місцеве самоврядування і про місцеві державні адміністрації, а ми вже прийняли закон про столицю. Так що ми будемо правити? Ми будемо правити все або окремі норми?

 

Додайте свій відгук

%d блогерам подобається це: